Software Mind wdrożył swoje rozwiązania informatyczne w Banku SMART i BIZ Banku
05-09-2014
Zarząd Wind Mobile S.A. („Spółka”) z siedzibą w Krakowie podaje do publicznej wiadomości , że jej spółka zależna Software Mind S.A. - dostawca innowacyjnych technologii informatycznych - zakończyła sukcesem wdrożenia internetowych i mobilnych kanałów dostępu do usług bankowych w Banku SMART i BIZ Banku.
Oba podmioty są częścią FM Bank PBP S.A., banku działającego od wielu lat w Polsce. Na czele FM Banku stoi Sławomir Lachowski twórca sukcesów mBanku i MultiBanku - banków detalicznych w grupie BRE.
BIZ Bank oraz Bank SMART, to odpowiedź FM Banku na dostosowanie się do wymagań klienta i wzrastającej konkurencyjności wśród banków. BIZ Bank to oferta skierowana głównie do podmiotów gospodarczych, a Bank SMART to propozycja dla klienta indywidualnego.
Należy wspomnieć, że Bank SMART to pierwszy prawdziwy bank mobilny w Polsce, który powstał od początku do końca z myślą o urządzeniach mobilnych.
Przedmiotem wdrożenia w tych bankach były serwisy transakcyjne w postaci przeglądarkowej oraz mobilnej. Wdrożona aplikacja mobilna, dzięki dopasowaniu do potrzeb nowoczesnych klientów, posiada funkcje wyróżniające się spośród tych już istniejących na rynku. W pierwszej kolejności jest to „Bankowość głosowa” oparta na technologii voice command, umożliwiająca kierowanie aplikacją i dokonywanie transakcji za pomocą głosu oraz smart ID, pozwalająca na skanowanie dowodu osobistego przy pomocy aparatu fotograficznego w komórce i automatyczne przesyłanie ich do systemu wnioskowego. Dzięki temu klienci mogą w prosty i intuicyjny sposób otworzyć konto w banku. Ponadto aplikacja umożliwia, za pomocą technologii OCR, automatyczne transformowanie faktur papierowych do postaci przelewu elektronicznego, co w znacznej mierze ułatwia dokonywanie płatności za rachunki.
Już niebawem, w następnej wersji aplikacji, zostaną wprowadzone kolejne, nowe na rynku bankowym rozwiązania, takie jak autoryzacja głosowa, wykorzystująca analizę biometryczną głosu, która podobnie jak linie papilarne, ma unikalne cechy u każdej osoby.
„Wdrożenie w tych bankach jest dla nas przełomowe. Dzięki niemu umacniamy naszą pozycję na rynku bankowym w zakresie systemów multichannel banking, czyli kanałów dostępu do usług bankowych, a w szczególności rozwiązań mobilnych. Uważam, że z referencjami zdobytymi w kraju, czyli na rynku będącym jednym z bardziej wymagających, będzie nam łatwiej konkurować na trudnych rynkach zagranicznych, gdzie już teraz kierujemy naszą ofertę. Jestem głęboko przekonana, że nasze rozwiązanie LiveBank, czyli wirtualny i interaktywny oddział bankowy, oraz LeadBase zwiększający skuteczność pozyskiwania klientów w kanałach elektronicznych, są idealnymi rozwiązaniami dla Biz Banku i mobilnego Banku Smart, nie posiadającego fizycznych oddziałów” - mówi Karina Porębska, Członek Zarządu Software Mind.
Software Mind SA wchodzi w skład Grupy kapitałowej Wind Mobile, która jest ekspertem w budowaniu wydajnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, umożliwiających klientom firmy uzyskanie przewagi rynkowej poprzez zwiększenie potencjału sprzedaży. Produkty skierowane są zarówno do szeroko pojętego sektora finansowego (LiveBranch – wirtualny oddział), jak i telekomunikacyjnego (Halodzwonki – muzyka zamiast sygnału oczekiwania) oraz hotelarskiego (iLumio – interaktywna i multimedialna obsługa gości hotelowych). Do grona klientów Grupy należą m.in.: Grupa Raiffeisen, ING Bank Śląski, BNP Paribas, Hilton, Best Western, Puro, Arłamów, T-Mobile, Orange, Polkomtel, P4.
Podstawa Prawna: § 3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".
www.windmobile.pl/inwestorzy
Oba podmioty są częścią FM Bank PBP S.A., banku działającego od wielu lat w Polsce. Na czele FM Banku stoi Sławomir Lachowski twórca sukcesów mBanku i MultiBanku - banków detalicznych w grupie BRE.
BIZ Bank oraz Bank SMART, to odpowiedź FM Banku na dostosowanie się do wymagań klienta i wzrastającej konkurencyjności wśród banków. BIZ Bank to oferta skierowana głównie do podmiotów gospodarczych, a Bank SMART to propozycja dla klienta indywidualnego.
Należy wspomnieć, że Bank SMART to pierwszy prawdziwy bank mobilny w Polsce, który powstał od początku do końca z myślą o urządzeniach mobilnych.
Przedmiotem wdrożenia w tych bankach były serwisy transakcyjne w postaci przeglądarkowej oraz mobilnej. Wdrożona aplikacja mobilna, dzięki dopasowaniu do potrzeb nowoczesnych klientów, posiada funkcje wyróżniające się spośród tych już istniejących na rynku. W pierwszej kolejności jest to „Bankowość głosowa” oparta na technologii voice command, umożliwiająca kierowanie aplikacją i dokonywanie transakcji za pomocą głosu oraz smart ID, pozwalająca na skanowanie dowodu osobistego przy pomocy aparatu fotograficznego w komórce i automatyczne przesyłanie ich do systemu wnioskowego. Dzięki temu klienci mogą w prosty i intuicyjny sposób otworzyć konto w banku. Ponadto aplikacja umożliwia, za pomocą technologii OCR, automatyczne transformowanie faktur papierowych do postaci przelewu elektronicznego, co w znacznej mierze ułatwia dokonywanie płatności za rachunki.
Już niebawem, w następnej wersji aplikacji, zostaną wprowadzone kolejne, nowe na rynku bankowym rozwiązania, takie jak autoryzacja głosowa, wykorzystująca analizę biometryczną głosu, która podobnie jak linie papilarne, ma unikalne cechy u każdej osoby.
„Wdrożenie w tych bankach jest dla nas przełomowe. Dzięki niemu umacniamy naszą pozycję na rynku bankowym w zakresie systemów multichannel banking, czyli kanałów dostępu do usług bankowych, a w szczególności rozwiązań mobilnych. Uważam, że z referencjami zdobytymi w kraju, czyli na rynku będącym jednym z bardziej wymagających, będzie nam łatwiej konkurować na trudnych rynkach zagranicznych, gdzie już teraz kierujemy naszą ofertę. Jestem głęboko przekonana, że nasze rozwiązanie LiveBank, czyli wirtualny i interaktywny oddział bankowy, oraz LeadBase zwiększający skuteczność pozyskiwania klientów w kanałach elektronicznych, są idealnymi rozwiązaniami dla Biz Banku i mobilnego Banku Smart, nie posiadającego fizycznych oddziałów” - mówi Karina Porębska, Członek Zarządu Software Mind.
Software Mind SA wchodzi w skład Grupy kapitałowej Wind Mobile, która jest ekspertem w budowaniu wydajnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, umożliwiających klientom firmy uzyskanie przewagi rynkowej poprzez zwiększenie potencjału sprzedaży. Produkty skierowane są zarówno do szeroko pojętego sektora finansowego (LiveBranch – wirtualny oddział), jak i telekomunikacyjnego (Halodzwonki – muzyka zamiast sygnału oczekiwania) oraz hotelarskiego (iLumio – interaktywna i multimedialna obsługa gości hotelowych). Do grona klientów Grupy należą m.in.: Grupa Raiffeisen, ING Bank Śląski, BNP Paribas, Hilton, Best Western, Puro, Arłamów, T-Mobile, Orange, Polkomtel, P4.
Podstawa Prawna: § 3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".
www.windmobile.pl/inwestorzy